۱۳۹۴ آبان ۱۸, دوشنبه

مدارس کپری: سیاه نمایی یا واقعیت؟؟




مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در تاریخ 12 تیرماه 1394 در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «گفته می‌شود همچنان در جنوب کرمان مدارس کپری وجود دارد، آیا قرار نیست که مدارس کپری برای همیشه در کشور جمع‌آوری شود؟»، اظهار داشت: به هیچ عنوان مدرسه کپری در کشور نداریم و آنهایی که اعلام می‌شود، کلاس درس کپری است.
اما همین خبرگزاری، ششم آبان ماه گزارشی از وجود 10 مدرسه کپری و 19 مدرسه تخریبی در زهکلوت در جنوب استان کرمان منتشر می کند. در این گزارش آمده است، جازموریان با مرکزیت زهکلوت دارای 10 مدرسه کپری و 18 مدرسه رو به تخریب است. مدارس این شهر بسیار قدیمی هستند و از هر مدرسه 6 کلاسه، 4 کلاس آن غیر قابل استفاده است.
با گشت و گذار در خبرگزاری ها و استخراج اطلاعات مربوط به سال تحصیلی جدید و چند سال گذشته، در می یابیم  کمبود فضاهای آموزشی در استان های جنوبی و محروم کشور  مانند کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بسیار برجسته است.  علاوه بر بهره گیری از کپر و یا محیط های نامناسب برای تحصیل همچون آغل حیوانات برای آموزش دانش آموزان، ما با پدیده های غیر استاندارد و نا ایمنی مانند مدارس کانکسی و مدارس تخریبی در این استانها مواجهیم.
بر طبق آمار ارائه شده، یک سوم مدارس کشور به عنوان نا ایمن معرفی شده اند که در بهترین حالت نیاز به بازسازی دارند اما در اکثر موارد، صد درصد نامناسب برای تحصیل دانش آموزان هستند و نیاز به تخریب و جایگزینی مجدد دارند.
تحصیل در محیط ایمن و واجد امکانات آموزشی و تسهیلات گرمایشی و رفاهی، از حقوق اولیه و بدیهی دانش آموزان است و فراهم کردن سطح قابل قبولی از این امکانات در سراسر نقاط کشور، از اصولی ترین وظایف مسئولان است.
حال با شروع زمستان و فصل سرما، تحصیل دانش آموزان مناطق محروم در مدارس غیر استاندارد بیش از پیش نگران کننده است و مسئولیت دوچندانی را متوجه مسئولانی می کند که ادعا می کنند این روزها در کشور دیگر پدیده ای به نام  مدارس کپری نداریم

#تهران #نارمک #کرج #صادقیه #هشتگرد #طالقان٫ #ایران#
گیشا #خزانه #اکباتان #حصارک #دماوند #قیطریه٫امیرآباد #شوش #خزانه #تهران پارس #میدان آزادی٫#
#دانشگاه تهران#دانشگاه علم وصنعت#دانشگاه امیرکبیر#دانشگاه علامه
دانشگاه آزاد#دانشگاه کاربردی#انشجو#دانشگاه#جنبش#متحد
iran #تهران #ایران #
#ایران  -نه به اعدام 
آری به آزادی وبرابری دگر انديشان
 #زرتشتی #اقلیت # مسیحی #کلیمی #بلوچ #ارمنی #سنی #شیعه #عرفان_حلقه #دروایش 
#قوچان #بلوچستان #بندرعباس #کرمان #مهاباد #اهواز #اراک  #تهران #کرج #اصفهان #کرمانشاه #شیراز #تبریز #رشت#آبادان #اردبیل #مهاباد #سنندج #زاهدان #ایران #شیراز #تهران  #اصفهان #مشهد #تبریز #قزوين، #تنكابن #ایرانشهر #ساری #خوزستان #دزفول
#استان #دماوند #شهرستان #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه #پردیس #ری #رباط‌کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قرچک
#ايران #

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر