۱۳۹۴ آذر ۶, جمعه

بیش از ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با امضای بیانیه ای خواستار تعقیب قضایی توهین کنندگان به اقلیت‌ها شدند.
















بیش از ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با امضای بیانیه ای خواستار تعقیب قضایی توهین کنندگان به اقلیت‌ها شدند.
5آذربیش از ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با امضای بیانیه ای ضمن اعتراض به توهین‌های مطرح شده در صدا و سیما علیه تُرک‌ها، خواستار تعقیب قضایی توهین کنندگان به اقلیت‌ها شدند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «با نگاه به کشور و تحولات منطقه و جهان و اوضاع متشنج کشورهای همسایه می توان انتظار داشت اقداماتی از این قبیل و ادامه روند تبعیض در قبال اقلیت‌های ملی بالاخص ملت آذربایجان و تاخیر در اجرای اجرای حقوق شهروندی موجب  شکاف میان دولت و ملت شده و فضای ناهمگونی در کشور ایجاد شود.»
بیش از ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه شهید مدنی خواستار «برکناری رئیس صدا و سیما و مدیر شبکه دو»، « گنجانده شدن توهین به اقلیت‌ها به عنوان جرم قابل مجازات در قانون مجازات اسلامی »، «توقف سیاست الیناسیون و آسیمیلاسیون در قبال اقلیت‌ها» و «بازنگری در نوع تفکر مدیریت اقلیت‌ها» شدند.
در روزهای گذشته، دانشجویان دانشگاه زنجان و مراغه نیز در اقدامی مشابه با راه اندازی طوماری‌هایی اعتراض خود را به توهین‌های مطرح شده در صدا و سیما نشان دادند.
ماه گذشته پخش برنامه‌ای از صدا و سیما با اعتراض گسترده شهروندان تُرک در ایران مواجه شد.
شهروندان تُرک در شهرهای تهران، تبریز، قم، اورمیه، اردبیل، زنجان، مراغه، مشکین‌شهر، پارس آباد و خوی در اعتراض به این توهین‌ها تجمعات اعتراضی برگزار کردند. ماموران امنیتی با پرتاب گاز اشک آور و ضرب و شتم معترضان در برخی از این تجمعات، ده ها نفر را بازداشت کردند. در بسیاری از این تجمعات، معترضان با سردادن شعارها و نشان دادن پلاکاردهایی خواستار «پایان دادن به نژادپرستی در ایران» شدند.

#تهران #نارمک #کرج #صادقیه #هشتگرد #طالقان٫ #ایران#
گیشا #خزانه #اکباتان #حصارک #دماوند #قیطریه٫امیرآباد #شوش #خزانه #تهران پارس #میدان آزادی٫#
#دانشگاه تهران#دانشگاه علم وصنعت#دانشگاه امیرکبیر#دانشگاه علامه
دانشگاه آزاد#دانشگاه کاربردی#انشجو#دانشگاه#جنبش#متحد
iran #تهران #ایران #
#ایران  -نه به اعدام 
آری به آزادی وبرابری دگر انديشان
 #زرتشتی #اقلیت # مسیحی #کلیمی #بلوچ #ارمنی #سنی #شیعه #عرفان_حلقه #دروایش 
#قوچان #بلوچستان #بندرعباس #کرمان #مهاباد #اهواز #اراک  #تهران #کرج #اصفهان #کرمانشاه #شیراز #تبریز #رشت#آبادان #اردبیل #مهاباد #سنندج #زاهدان #ایران #شیراز #تهران  #اصفهان #مشهد #تبریز #قزوين، #تنكابن #ایرانشهر #ساری #خوزستان #دزفول
#استان #دماوند #شهرستان #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه #پردیس #ری #رباط‌کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قرچک
#ايران #

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر