۱۳۹۴ آذر ۳, سه‌شنبه

محمود بهشتی لنگرودی کیست؟



محمود بهشتی لنگرودی کیست؟
محمود بهشتی لنگرودی عضو ارشد و از عوامل موثر کانون های صنفی ایران است که هم اکنون بخاطر پیگیری مطالبات صنفی و به همین اتهام بصورت بازداشت موقت در بند دو الف تگهداری می گردد.
بهشتی متولد سال 1339 است وی دوران کودکی و دانش آموزی را در شهر لنگرود سپری نمود. و در سن نوجوانی و جوانی در فعالیت های گروهی و جمعی حضور فعال داشت شرکت در برنامه های کوهنوردی، حضور در روستاها برای کمک به محرومین و حضور در صف جوانان انقلابی از فعالیت های این دوره است.
وی در سال 1362 با خانم آدینه بیگی ازدواج نمود و پس از اخذ مدرک کارشناسی در رشته ادبیات عرب در همان سال، بصورت حق التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار شد و 7 سال بعد به استخدام رسمی در آمد. و در پایان دهه 70و با شکل گیری کانون های صنفی، فعالیت های خود در راستای تحقق مطالبات معلمان را آغاز نمود. شروع فعالیت های صنفی وی همراه با احضارهای مکرر نیروهای امنیتی بود. وی که اولویتش همواره دفاع از کانون و حرکت های صنفی بود در سال 83 برای اولین بار بازداشت شد و بعد از سپری کردن 31 روز انفردای در زندان اوین به قید وثیقه آزاد گردید و بعدها در دادگاه از اتهامات وارده تبرئه گردید.با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد و طرح مبحث لایحه خدمات کشوری و پس گرفتن آن توسط دولت، اعتراضات گسترده ای در ایران شکل گرفت و به دنبال آن ده ها معلم فعال در ایران بازداشت شدند. بهشتی نیز به همراه فعالان تهران در 23 اسفند 85 دستگیر شد و نوروز را در سلول های انفرادی اوین گذراند و در فروردین 86 با قید وثیقه آزاد گردید و در دادگاهی که بخاطر همین بازداشت برگزار گردید به 4 سال حبس تعزیری به مدت 5 سال محکوم شد.
بعد از وقایع سال 88 ، و با توجه به فعالیت های صنفی کانون تهران د ر دفاع از حقوق صنفی معلمان، برای سومین بار محمود بهشتی در اردیبهشت 89 دستگیر شد و پس از 2 ماه انفرادی با قید وثیقه آزاد گردید نتیجه این بازداشت 5 سال حبس تعزیری بود. اگر چه نماینده دادستان کوشید اتهامات منتسب به وی را به وقایع 88 ربط دهد ولی دفاع بهشتی از خود و فعالیتش های در این رابطه خواندنی است. قاضی پرونده بهشتی در ارتباط با دستگیری سال 85 و 89 ، قاضی صلواتی بوده است.
در تاریخ 15 شهریور 94 برای چهارمین بار وی در منزل خود توسط نیروهای امنیتی بخاطر فعالیت صنفی و حضور در تجمعات بازداشت شد و هم اکنون در بازداشت موقت به سر می برد.
بهشتی در طی نزدیک به 15 سال فعالیت صنفی، در هیئت مدیره تهران نقش موثری داشته است و به عنوان دبیرکل، بازرس و سخنگوی کانون تهران فعالیت نموده است.
محمود بهشتی و آدینه بیگی دارای دو فرزند بنام های ابوذر و سارا هستند و فعالیت صنفی در طی 15 سال گذشته در این خانواده نهادینه شده است بی شک خاطرات این خانواده بخشی از تاریخ شفاهی کانون های صنفی و جنبش معلمان ایران است.
به امید آزادی محمود بهشتی و دیگر معلمان زندانی

#ایران #محمود بهشتی لنگرودی #کانون #سخنگو #هیذت مدیره #فعالیت #صنفی #تهران #کانون #معلمان #خانواده #جنبش معلمان #زندانی #فعالیت #تهران #قاضی #اتهام #دادستان #وقایع #تجمعات #بازداشت #اتهامات #پرونده #وثیقه #آزاد #اعتراضات #کمپین #فعالین #مدنی
ایران,محمود بهشتی لنگرودی,کانون,سخنگو,هیذت مدیره,فعالیت ,صنفی,تهران,کانون,معلمان ,خانواده,جنبش معلمان,زندانی ,فعالیت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر