۱۳۹۴ دی ۱۱, جمعه

مرتضوی تبرئه شد؛ اعتراض روح‌الامینی به رأی دادگاه



مرتضوی تبرئه شد؛ اعتراض روح‌الامینی به رأی دادگاه
قاضی پرونده سعید مرتضوی گفت که مرتضوی، از اتهام معاونت در قتل و ارائه گزارش خلاف واقع تبرئه و در رابطه با شکایت سازمان تأمین اجتماعی به رد مال و حبس محکوم شد.
ماجراهای سعید مرتضوی قرار نیست پایانی داشته باشد و پس از دادگاه‌های او ماجراهای دیگری پیش می‌آید، به نحوی که معمولا در اخبار خبرگزاری و سایت‌های خبری حضور دارد. ۲۸ مرداد سال جاری قاضی پرونده سعید مرتضوی گفت: مرتضوی از اتهام معاونت در قتل و ارائه گزارش خلاف واقع تبرئه شد.
محمدرضا محمدی‌کشکولی که رسیدگی به پرونده‌های مربوط به شکایت سازمان تامین اجتماعی و موضوع کهریزک را برعهده دارد، گفت: “سعید مرتضوی در رابطه با شکایت سازمان تامین اجتماعی، به رد مال و حبس محکوم شد”.
همچنین در رابطه با معاونت در قتل و گزارش خلاف واقع در پرونده کهریزک، مرتضوی تبرئه شده است. وی ادامه داد: “پس از اعلام این حکم برخی بدان اعتراض کردند که روح‌الامینی، پدر محسن روح‌الامینی یکی از کشته‌شدگان کهریزک از جمله آنها بود و اخیرا نیز دادستانی به رای دادگاه در این پرونده اعتراض کرده و این اعتراض به همراه اعتراض ما به دیوان عالی کشور ارجاع شده است”.
برنا نوشته که عبدالحسین روح‌الامینی، پدر محسن روح‌الامینی یکی از کشته‌شدگان کهریزک گفت: “پرونده شکایت ما ادامه دارد و ما اعتراض خود را به دیوان عالی کشور ارسال کرده‌ایم و این اعتراض هم به دستگاه قضایی منتقل شده وپرونده قطعا دوباره بررسی خواهد شد”.
وی درباره حاشیه‌های خروج سعید مرتضوی از کشور و ممنوع الخروج بودن یا نبودنش هم افزود: “در مراحل قبلی این پرونده ایشان ممنوع الخروج بوده و اجازه خروج از کشور هم نداشته است اما در مراحل جدید اطلاع ندارم که دادگاه وی را ممنوع الخروج کرده است یا خیر”.
وی در پایان تاکید کرد: “با استفاده از راهکارهای قانونی تا آخر پیگیر این پرونده و احقاق حق خود و دیگر آسیب‌دیدگان خواهم بود. دوم دی ماه هم فارس نوشت؛ بخشی از پرونده تامین اجتماعی به همراه شکایت روح‌الامینی از اولیای دم یکی از فوت‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی کشکولی رسیدگی شد و پس از برگزاری هفت جلسه، قاضی کشکولی، مرتضوی را در ارتباط با شکایت اولیای دم مرحوم روح‌الامینی به اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که نقض شده بود، تبرئه کرد”.
انتظار داشتیم مدعی العموم اعتراض کند
مجید طاهری، وکیل خانواده روح‌الامینی اما توضیحاتی درباره اظهارات عبدالحسین روح‌الامینی دارد. متن این گفت‌وگو بدین شرح است:
در خبرها آمده بود که آقای روح‌الامینی گفته‌اند دادستان هم نسبت به حکم آقای مرتضوی اعتراض کرده‌ است.
این پرونده جنبه عمومی هم داشته است. در واقع یک طرف قضیه مدعی‌العموم است البته ما این انتظار را داریم که ایشان به عنوان کسی که از کیفرخواست دفاع کرده نسبت به این پرونده اعتراض کند و وارد شود. اینکه ایشان اعتراض کرده است را مطلع نیستم اما ما همواره چنین انتظاری را داشتیم. این پرونده چون جنبه عمومی هم داشته، قاعدتا اعتراضشان در راستای کیفرخواست صادر شده بوده است.
آقای روح‌الامینی گفته‌اند قرار است پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شود. اگر قرار باشد پرونده مجددا بررسی شود چه روندی را طی می‌کند؟
همانطور که در جریان هستید در این پرونده سه اتهام متوجه آقای مرتضوی و دو تن از قضات تهران بوده است. نسبت به یکی از اتهاماتی که متوجه ایشان بوده برای ایشان حکمی صادر شده و به صورت قطعی محکوم شده‌اند. حکم به دیوان رفت و تایید شد و انفصال ایشان را در پی داشت. دیوان جزای نقدی ۲۰۰هزار تومانی ایشان را موجه ندانست و نسبت به موضوع گزارش خلاف واقع هم ایشان تبرئه شد. ما نسبت به برائت هم اعتراض کردیم. ما دلایل خودمان را داریم و بعد از چند جلسه رسیدگی صدور چنین حکمی را در ذهن نداشتیم. البته اینکه این پرونده با شکایت تامین اجتماعی هم ادغام شود برایمان قابل هضم نبود. ۲۵ماه گذشته پرونده از شعبه ۹ کیفری استان به دیوان ارسال شده است و دیوان باید به شعبه‌ای ارجاع دهد تا آنها هم رسیدگی کنند.
خودتان به نتیجه این اعتراضات خوشبین هستید؟
نمی‌توانم بگویم خوشبین هستم یا خوشبین نیستم. چون خوشبین بودن یا نبودن من تاثیری در روند رسیدگی‌ها ندارد. مشابه این بخش از پرونده که به دیوان ارسال شده پرونده آقای کامرانی‌فر بوده است که شکایت این پرونده مورد قبول واقع نشد.
نکته دیگری هست؟
موکلین من دل سوخته هستند. تنها انتظارمان این است مانند همیشه عادلانه و همچنین آن‌طور که شایسته است به این پرونده رسیدگی شود و امیدواریم عدالت در رابطه با آقای مرتضوی و دیگران اجرا شود و هیچ استثنایی برای هیچ‌کس وجود نداشته باشد
آدرس تلگرام جامعه فرهنگيان ايران
https://telegram.me/IranianCulturalSociety
تازه ترين خبرهارا ازاين كانال دنبال كنيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر